M******* Z******** B** H****'s avatar'
M******* Z******** B** H****1 minggu yang lepasMauLuah

kenapa zaman sekarang susah nak cari kerja?

just nak luah sahaja. saya fresh grad diploma yg tiada pengalaman bekerja, dah berbulan-bulan lamanya cari kerja apply sana-sini and masih belum mendapat pekerjaan. ya org sekeliling banyak mengata, pandang rendah segala mcm lah . tapi apakan daya company -company yg saya apply memang tak mahu ambil fresh grad tapi nak yg ada pengalaman. terkadang fikir mcm sia sia sahaja saya belajar selama ini. kalau tak diberi peluang ,macam mana nak asah bakat?. apa yang perlu saya buat sekarang?

0
L**** J****** C***'s avatar'
L**** J****** C***6 hari yang lepas
At least ada diploma cuma tiada pengalaman kerja. Sya pula tiada diploma jd list kerja lagi la pendek walaupun ada pengalaman kerja. Sama2 la berjuang manatau rezeki akan dtg nanti.
1
Nadia Abd Rasul's avatar'
Nadia Abd Rasul6 hari yang lepas
Jangan putus asa walaupun banyak syarikat mencari pengalaman. Cik boleh cuba cari pengalaman melalui kerja sukarela, latihan industri, atau projek freelance. Tingkatkan kemahiran dengan kursus tambahan dan sertai rangkaian profesional dalam bidang yang Cik minati. Sesuaikan resume dan surat permohonan untuk menonjolkan kemahiran dan projek relevan. Teruskan usaha dan kekal positif, setiap langkah mendekatkan Cik kepada peluang pekerjaan.
1