daniel's avatar'
daniel1 bulan yang lepasMauTanya

njcsnj "" TOLONG BAGI JAWAPAN SECEPAT NYA """ hsbhabckabckj

saya ingin bertanya , saya telah berhenti kerja dan memberi notis 1hari bukan menggunakan surat tetapi saya memberi notis dari whatsapp.. sebelum saya bekerja disitu saya melihat di borang pendaftaran tiada apa" kenyataan mengatakan perlu mengeluarkan notis 2 / 1 bulan sebelum berhenti.. adakah saya tidak akan dikenakan apa" tindakan ? saya ingin bertanya lagi.. setelah saya berhenti kerja , bolehkah saya meminta gaji saya walaupun belum cukup tarikh yang ditetapkan company ?

0
daniel's avatar'
daniel1 bulan yang lepas
kalau tiada kenyataan perlu memberi notis 2 / 1 bulan pada borang pendaftaran , saya tidak dikenakan apa" tindakkan ye ?
0
Nurul Syahirah's avatar'
Nurul Syahirah1 bulan yang lepas
Apabila anda memberhentikan diri tanpa memberikan notis yang mencukupi seperti yang dinyatakan dalam borang pendaftaran, anda mungkin boleh dikenakan tindakan oleh syarikat. Anda disarankan untuk berhubung dengan pihak HR untuk mendapatkan penjelasan lanjut mengenai perkara ini. Mengenai soalan kedua, anda masih berhak untuk meminta gaji anda walaupun anda telah berhenti sebelum tarikh yang ditetapkan oleh syarikat. Walau bagaimanapun, adalah penting untuk berunding dengan pihak HR untuk menyelesaikan perkara pembayaran gaji anda dengan cara yang terbaik. Sekiranya terdapat sebarang kekeliruan atau pertanyaan lanjut, sila berhubung dengan pihak HR untuk penyelesaian yang lebih sesuai.
1