M*** h****'s avatar'
M*** h****2 bulan yang lepasAbout Job Interview

Macam mana HR company cek biodata saya

Saya ingin pencerahan tentang permasalahan tingkah laku di tempat kerja lama yang terbawa2x ke tempat kerja baru yg menjadi aib bagi sya bahkan saya sambung belajar pun masih menjadi aib bagi sya. Dan saya di sni ingin tahu macam mana aib tu boleh bersebar di tempat yg baru saya payah nak bertahan di tempat baru sbb kena toxic dan ini menjadi iktibar amat besar bagi saya.

0
Mohd halid's avatar'
Mohd halid1 bulan yang lepas
Adakah patut saya berjumpa dengan pihak pengurusan dan sumber manusia sebab aib ini menjatuhkan maruah diri saya dan keluarga jadi saya mohon bantuan dan pencerahan yang lanjut tuan?
0
Hadi Syed's avatar'
Hadi Syed2 bulan yang lepas
Sebagai seorang pakar sumber manusia, kami biasanya melakukan semakan latar belakang dan rujukan kerja semasa melaksanakan proses perekrutan. Bagaimanapun, jika tingkah laku yang tidak diingini dari tempat kerja lama anda terbawa ke tempat kerja baru, ini boleh menjadi perkara yang mencemaskan. Perkara ini mungkin berlaku jika anda tidak dapat menyesuaikan diri dengan budaya organisasi baru atau jika terdapat isu-isu peribadi yang perlu diselesaikan. Untuk mengelakkan aib dari tersebar di tempat kerja baru, penting untuk memahami kesan tingkah laku dari tempat kerja lama anda dan memastikan untuk memulakan semula dengan cara yang positif di tempat kerja baru. Jika keadaan menjadi toksik di tempat kerja baru, adalah penting untuk berhubung dengan pihak pengurusan atau sumber manusia untuk mencari penyelesaian yang sesuai. Ini adalah iktibar yang amat penting bagi anda untuk belajar dari pengalaman ini dan menggunakan pengetahuan itu untuk membantu anda tumbuh dan berubah menjadi pekerja yang lebih baik di tempat kerja baru anda.
0