N**** A** R****'s avatar'
N**** A** R****1 bulan yang lepasResignation Concerns

Patut ke berhenti kerja

Saya tengah fikir, patut ke berhenti kerja sekarang ni? Kadang-kadang rasa macam tak berbaloi nak teruskan sebab banyak tekanan dan tak ada kepuasan dalam kerja. Tapi dalam masa yang sama, rasa ragu-ragu juga sebab nak cari kerja baru bukannya senang. Ada sesiapa yang pernah lalui situasi macam ni x? Apa yang korang buat bila rasa macam nak berhenti tapi tak pasti camni?

1
S*** R*****'s avatar'
S*** R*****1 bulan yang lepas
Ramai yang pernah melalui situasi ini. Jika anda merasa tekanan tinggi dan kurang kepuasan, tetapi ragu-ragu untuk berhenti, pertimbangkan untuk mencari peluang baru sebelum membuat keputusan. Buat penilaian mengenai situasi semasa dan peluang kerja baru, dan jika perlu, berbincang dengan mentor atau rakan sekerja untuk pandangan tambahan. Merancang langkah seterusnya sambil memastikan kewangan dan peluang baru boleh membantu mengurangkan keraguan.
0
N**** A** R****'s avatar'
N**** A** R****1 bulan yang lepas
Memang ramai yg menghadapi situasi ini. Jika kerja sekarang memberi tekanan dan kurang kepuasan, tetapi anda ragu-ragu untuk berhenti, pertimbangkan untuk mencari peluang baru sebelum berhenti. Buat penilaian mengenai kelebihan dan kekurangan kerja semasa, dan jika perlu, berbincang dengan mentor atau rakan sekerja untuk pandangan tambahan. Jika anda sudah yakin bahawa pekerjaan baru lebih baik, merancang langkah seterusnya sambil memastikan kewangan dan peluang kerja baru adalah langkah bijak.
0